Dades personals

Aquest blog ha estat creat per cinc noies, estudiants de 1r d'Educació a la Universitat Rovira i Virgili. Som la Sara Cano, la Marta Díaz, la Ainhoa Humanes, la Sara Memba i la Marta Núñez.

martes, 1 de octubre de 2013

Un pas endavant

LA PISSARRA DIGITAL 

Una de les preguntes que sempre hauria de tenir en ment un bon professional de l’educació, podria ser: Com puc dinamitzar més les classes? Com puc motivar els meus alumnes perquè aprenguin més fàcilment? Com puc fer interessants les meves classes? Realment, són preguntes amb respostes molt obertes, perquè també tot depèn molt del grup classe en què t’hagis d’enfrontar, però ara bé, potser una possible resposta a totes aquestes qüestions tan interessants estan darrera de la pissarra digital interactiva.

En l’entrada d’avui, us volem apropar una mica més al món de les tecnologies en l’educació. Doncs bé, tractarem de la: PISSARA DIGITAL que amb l’ajut d’un ordinador i d’un videoprojector, s’aconsegueix projectar continguts digitalitzats competent per posar-la en qualsevol aula destinada a l’educació i/o formació.

Però, per si no n’hi ha prou, encara és pot demanar una mica més amb la pissarra digital interactiva SMART BOARD. Aquesta pissarra ens permet interactuar constantment amb el contingut que es va projectant, fet que fa agilitzar molt més les classes. A més, la pissarra té la possibilitat de mantenir-se connectada a Internet (sempre hi quan, l’aula disposi de wifi), la qual cosa fa que el ventall de possibilitats que ens ofereix aquesta tecnologia s’ampliï infinitament.





D’aquesta innovació tecnològica se’n podrien destacar una sèrie d’avantatges, com:

  • Ens brinda la oportunitat de treballar les competències bàsiques amb una altre metodologia molt més propera al món tecnològic. Mitjançant aquesta pissarra i amb moltes de les aplicacions i programes que disposa, es poden treballar competències lingüístiques com ara la lectura, l’expressió oral o l’escriptura; també dóna camp obert a la creativitat i la imaginació gràcies a les múltiples eines que disposa. 


  • Un altre fet a destacar és que la pissarra permet la captura en qualsevol moment de tot allò que hi apareix, la qual cosa significa dues coses: primerament, el professor en qüestió de segons pot fer arribar al seu alumnat tot el contingut que apareix a la pissarra. I en segon lloc, cada dia les classes es poden reprendre exactament en el lloc on es van quedar, perquè tan sols es tracta de captura la pantalla cada final de classe i obrir-la de nou quan sigui necessària.


  •  Gràcies a la capacitat de connexió a Internet de la pissarra podem integrar a tots els usuaris d’aquesta a una realitat que domina el món en aquest moment, l’internet. Així doncs,  l’ús diari d’aquesta pissarra en aules des de infantil fins al final de l’etapa obligatòria d’escolarització d’un nen, permet que tots ells convisquin amb tot el que l’Internet  ens pot oferir. Es pot ensenyar a com es cerca correctament l’ informació i en definitiva, com processar tot allò que les TIC ens ofereixen








Ara bé, també s’ha de fer front alguns dels inconvenients que pot comportar aquesta pissarra digital interactiva envers la pissarra convencional:

  • El cost de la pissarra és força elevat,  la qual cosa acostuma a ser un dels grans impediments amb els que es troben els centres a l’hora de voler-la adquirir.


  • L’equip de mestres i de professionals que l’hagin d’utilitzar necessiten una formació prèvia per saber com funciona, a més, s’ha d’adaptar les classes per introduir aquest recurs en elles. Això requereix un equip docent motivant i amb empenta per millorar.




  • S’ha de tenir curar del tracta que rep aquesta eina, ja que és delicada i això a vegades els nens no ho entenen. Necessita un manteniment que també pot tenir un cost força elevat.


LA PISSARRA DIGITAL UTILITZADA EN EL COL·LEGI EUROPEU DE MADRID






La pissarra digital és un clar exemple de com es pot arribar a optimitzar el temps a classe, utilitzant sempre el recurs multimèdia més adient . Aquesta tecnologia, a més de disposar de totes les funcions d’una pissarra convencional, ens aproxima a un món del tot innovador i amb nombrosos al•licients per l’alumnat.

Tal i com es pot veure en el vídeo, professionals de l’educació del Col·legi Europeu de Madrid (C.E.M.) veuen en la pissarra un mitjà que els facilita totalment la realització de les seves classes, ja que gràcies a ella poden complementar les seves explicacions i afilar-les amb molta més profunditat. És a dir, que els avantatges de la pissarra ja no són només els de possibilitar un millor aprenentatge sobre el tema que es tracta en l’aula, sinó que si es vol, es pot arribar més enllà del contingut que s’examinarà, perquè l’abast de possibilitats que ens dóna una eina d’aquesta qualitat només te el límit que el professor creu que hagi de tenir.


Així doncs, el més revolucionari d’aquesta pissarra és que, per primera vegada, el professor disposa en un mateix producte d’un gran ventall de recursos que permet arribar tan lluny com requereixi la necessitat del moment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario