Dades personals

Aquest blog ha estat creat per cinc noies, estudiants de 1r d'Educació a la Universitat Rovira i Virgili. Som la Sara Cano, la Marta Díaz, la Ainhoa Humanes, la Sara Memba i la Marta Núñez.

jueves, 10 de octubre de 2013

L'internet com enemic


COM APRENDRE A NAVEGAR SEGURS


Desconeixíem el nom de les Web Quest, com a referents d’aquelles pàgines amb contingut que ajuda a tractar el tema del “ciber-bulling”, del qual molta gent no s’adona de la gravetat que comporta a la nostra societat.

El “ciber-bulling” consisteix en maltractar a una persona psicològicament durant un període de temps, a través de les noves tecnologies, amenaçant-la per treure-hi algun benefici o simplement per riure’s i provocar el que es coneix com el assetjament escolar. Això s’ha convertit en un dels principals problemes en la nostra societat, on cada vegada apareixen més casos i més greus.

No podem culpar a les noves tecnologies, ja que si fem un ús responsable i segur poden ser molt útils. Es important tenir-ho en compte sobre tot en els menors i adolescents, ja que son el col·lectiu mes vulnerable a sofrir aquestes agressions cibernètiques.

Per tot això sorgeix la creació d’aquestes pàgines on ens informa, entre d’altres coses, de com actuar en el cas de que siguis víctima d’un d’aquests assetjaments que a la llarga es converteixen en agressions psicològiques per a l’afectat.

No podem prohibir la comunicació a internet ni la prohibició de xats perquè es part de la integració social a l’era del coneixement, però si podem preveure-ho, informant-nos millor dels riscs que podem sofrir si no sabem amb qui estem parlant.



Nosaltres com a futurs educadors, professors o pedagogs devem advertir, però sobretot ensenyar a extreure el màxim profit i fer un bon ús d’aquestes noves tecnologies. 

L'INTERNET COM ENEMIC!




Amb l'ajut d'una pàgina web, hem pogut crear un còmic amb la finalitat d’explicar a nens i nenes d’entre 8 i 10 anys que haurien de fer si patissin ciberassatjament.

Doncs bé, degut a la escassa allargaria del còmic, tota la problemàtica es desenvolupa molt ràpidament i al final es veu com la nena, espantada per trobar-se enfront d’un problema més greu del que es pensava, acaba trucant a la policia demanant socors.

La història es basa en què una noia d’uns 11 anys maten converses amb un noi que mai ha vist cara a cara. Amb el pas del temps, la noia es comença a encapritxar d’aquest noi, fins què un dia abans de la esperada cita, el noi es deixa la seva webcam oberta, i la noia veu que ell no és qui deia ser, ja que pot veure en la pantalla un home d’uns 45 anys. Així que la nostra protagonista no va a la cita i l’home l’assetja i l’amenaça constantment pel xat. Finalment la noia es veu obligada a recórrer a la policia perquè l’ajudin.

Per treballar aquest problema amb els nens i nenes, es podria fer una dinàmica de grup en què un cop s’hagués llegit el conte, tots ells fessin una pluja d’idees sobre perquè creuen que la noia ha hagut d’arribar fins l’extrem de trucar a la policia. Si l’educador/a veu que els nens no se’n acaben d’ensortir, podria anar reconduint el tema fins portar-lo al terreny en què ell vol. Es qüestiona als nens i nenes quines precaucions s’han de mantenir sempre per tal d’evitar aquesta situació i també si consideren que la nena ha tingut una actitud adequada.  Finalment la dinàmica podria acabar fent una petita reflexió sobre el que ha passat i conscienciant els nens de la cura que s’ha de tenir alhora de xatexar amb desconeguts i difondre dades personals.  

El model de la noia protagonista és una mica més gran que la franja d’edat en què es destina el conte per tal de què el problema s’intenti resoldre abans de què els nens i les nenes es comencin a enfrontar en situacions semblants.  










No hay comentarios:

Publicar un comentario